‘De SP is een warm bad’

Soms denk ik wel eens dat een eerste vereiste van een parlementariër is dat die moet kunnen liegen alsof het gedrukt staat.

Zo ben ik uiteindelijk bij de SP gekomen en daar ben ik tot op de dag van vandaag ontzettend blij mee. Bij de SP spreken we namelijk de echte mensen. We zijn geen carrière dieren die alleen maar op mooie baantjes azen. We zijn een vriendenclub, de SP is een warm bad. (ThePostOnline.nl)

Ook bij EU-parlementariër Dennis de Jong loopt het niet storm i Spijkenisse.

Dennis de Jong op campagne in Spijkenisse

De parlementaire partner van Dennis de Jong, Kartika Liotard in 2010 over dat ‘warme bad’:

Na 22 jaren trouw lidmaatschap van de SP en na meerdere pogingen van mijn kant om tot een structurele oplossing te komen voor de ondertussen onhoudbaar geworden werksituatie, heb ik besloten om verder te gaan als onafhankelijk lid van het Europees Parlement. De afgelopen maanden ben ik voortdurend doelwit geweest van ongeoorloofde druk, gerichte tegenwerking, opzettelijke sabotage en fysieke intimidatie. Omdat de partijtop het niet noodzakelijk blijkt te achten om deze situatie te normaliseren, doe ik dit bij deze zelf.

Het scheen zelfs zo erg te zijn dat Hans van Heijningen De Jong had opgedragen om ‘fysiek’ bij Liotard uit de buurt te blijven. Wat De Jong precies flikte bij Liotard blijft onbesproken. Het lijkt me in ieder geval sterk dat een homoseksueel een vrouw in haar borst of kont knijpt. Nou ja, je weet natuurlijk nooit hoe verknipt mensen zijn. Dennis de Jong deed eerder ook aan PR voor Scientology, dus dat is al redelijk verknipt.

Ook gebeurde de “fysieke intimidatie” een keer in aanwezigheid van een radioman, die er daarna in een interview naar vroeg. Dat moest er van de partij uitgeknipt worden. Volgens Van Heijningen waren journalisten op zoek om iets negatiefs over de SP te schrijven. Dat dat de waarheid was is voor de SP niet relevant.

Lees meer → SP-rel in Brussel, Kartika Liotard stapt op

Eén reactie

  1. Antipode

    De SP is als een warm bad. Als je er te lang in blijft zitten krijg je uiteindelijk toch kippenvel.

Reageer!

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.