Anne-Marie Mineur naar Europarlement

mineur

SP-Statenlid Annemarie Mineur zat vorig jaar tijdens een belangrijk debat
over een asbestaffaire te Patiencen op haar computer.

Mineur beschouwt haar kandidatuur als een eer en een uitdaging. “Ik ben blij met het vertrouwen dat ik van de SP-leden gekregen heb, en ik hoop dat ik ook het vertrouwen van de kiezer krijg. Het is van groot belang dat mensen gaan stemmen. (Biltse Courant)

“Minder Brussel”, maar wel stemmen? “Niet dit Europa” maar er wel voor stemmen? Het blijft een spagaat voor de SP, die ongeloofwaardig overkomt.

De vraag is of Anne-Marie Mineur wat beter bestand is tegen de “ongeoorloofde druk, gerichte tegenwerking, opzettelijke sabotage en fysieke intimidatie” van Dennis de Jong, zoals de opgestapte Kartika Liotard destijds meldde. Naar zeggen werd Liotard door Euro-Dennis “constant gepest en getreiterd” en “geboycot”.

Hij heeft mij reeds vanaf de dag dat hij voor het eerst in Brussel arriveerde het werk op allerlei wijzen onmogelijk geprobeerd te maken en het is zelfs zover gekomen dat hij mij publiekelijk fysiek heeft geïntimideerd (ook dit was niet de eerste keer dat hij dat deed). Er zijn hier dit keer meerdere getuigen van geweest en het was zelfs zodanig opgevallen dat een journalist van een radioprogramma mij hier tijdens een interview de dag erna naar vroeg. Ik heb deze journalist toen gevraagd zijn vraag uit het programma te knippen (het was gelukkig niet live), anders was het een onfortuinlijke situatie geworden voor de SP (straatsburgerweek maart 2010).

Ik heb dit incident gemeld bij Hans [van Heijningen] en kreeg van hem onder andere de volgende reactie: “dat is niet netjes van die journalisten om misbruik te maken van zo een situatie en op daar vragen over te stellen in een interview…journalisten zijn uit op een verhaal om iets over de SP te zeggen”. Een dergelijke reactie toont dat ik geen steun hoef te verwachten. (email aan Hans van Heijningen en Tiny Kox, 20.04.2010)

Lees hier meer over die beerput.

Maar misschien gaat Mineur in het Europarlement alleen maar multipatiencen, en dat is natuurlijk goed nieuws voor de Eurofractiedictatuur van bully Dennis de Jong.

Reageer!

