SP trekt stekker uit fractie Roermond

Landelijk bestuur zegt het vertrouwen in SP Roermond op

Het enige raadslid voor die partij in Roermond, Petra Beeren, is daarop uit de SP gestapt. Beeren gaat verder als eenmansfractie Lijst PeeT.

Beeren: “De landelijke SP twijfelt aan de stabiliteit van de afdeling Roermond. Omdat ik niet wens afgerekend te worden op fouten in het verleden gemaakt door de landelijk partij, heb ik besloten per direct mijn voorzitters- en fractievoorzittersfunctie van de SP neer te leggen. Mijn raadszetel houd ik aan, vanaf nu onder de naam Lijst PeeT.”

Bron: RTV Roermond

Beeren werd in 1972 in Helmond lid van de SP. Ze heeft de griffie in Roermond inmiddels gevraagd het geld voor het raadslidmaatschap voortaan naar haar over te maken. Als SP-lid moest ze 90 procent van dat geld afdragen aan de partij.

De SP in Roermond kent al sinds de entree in de raad problemen. In 2006 werd Felix van Ballegooi als lijsttrekker in de raad gekozen, maar al gauw stapte hij op omdat hij het te druk zou hebben. Vier jaar later werd Mijntje van Beers lijsttrekker, maar zij stapte op en nam haar raadszetel mee. Beeren bleef daarop als enige SP-lid in de raad zitten.

Bron: Dichtbij.nl

Reageer!

