Jan Marijnissen: ‘Vrouwen missen gelaagdheid’

cartoon-marijnissen-kant

OSS – Voor zijn nieuwe boek ‘Kijk op deze tijd’ interviewde voormalig SP-leider Jan Marijnissen (60) uit Oss mensen die uitblinken in hun vak. Marijnissen vond het erg lastig om vrouwen te vinden die aan zijn normen voldoen. Dat zei hij in een interview dat zaterdag verscheen in NRC.

“Ik had graag meer vrouwen geïnterviewd voor mijn nieuwe boek Kijk op deze tijd, maar kwam tot nu toe niet verder dan drie: Wouke van Scherrenburg, Ruth Oldenziel en Corine de Ruiter”, zei Marijnissen.

Volgens Marijnissen voldeden de meeste vrouwen niet aan zijn voorwaarden: “Ik zocht mensen die uitblinken in hun vak én over de schutting kunnen kijken. Ik heb echt mijn best gedaan meer vrouwen te vinden, maar miste vaak die gelaagdheid.”

Ook SP-er Veerle Slegers* uit Tilburg heeft het artikel gelezen. “Jaja, zelfs in mijn eigen club zitten mannen die moeite hebben met (sterke) vrouwen. Goede reden om erbij te blijven”, liet ze weten via Twitter.

Bron: Omroep Brabant

*SP’er Veerle Slegers stamt uit de eliteclub van Jan Marijnissen, de Groep van 30, door de leider Jan persoonlijk getraind. Daar waar anderen de partij moeten verlaten, werd Sleger’s niet betaalde afdracht van 10.000 euro door het politbureau kwijtgescholden. De mevrouw klaagde destijds dat haar kinderen anders niet te eten hadden.

Reageer!

