“Ik kan met bijna iedereen regeren”

-roemer-marchandeur

Dat zegt de populistische pooier van het bordeel dat SP-standpunten heet. Eerder heeft Emile Roemer al bewezen dat hij net als Marijnissen en Kant elk probleem en probleempje in de samenleving kan gangbangen met ‘ludieke’ oneliners, desnoods in de Brabanthallen. Hij doet me altijd denken aan Stavros de sjacheraar die me op Kreta een poot probeerde uit te draaien: “I am the best!” Why? “Because I know!”

Trouw: SP ziet zich wel met de VVD regeren

“In mijn eigen gemeente Boxmeer zat ik ook met de VVD in het college. Natuurlijk buig je je op op lager niveau over andere problemen dan in Den Haag, maar ik zie niet in waarom we landelijk niet zouden kunnen samenwerken.”

All options are on the table voor de sociaal-democraten van de SP, die momenteel alle rationele keuzes voor samenwerking heeft afgewerkt. Zelfs met D66 wilde de SP “het verzet leiden” – tégen Rutte. De SP is zo ‘flexibel’ dat het oppositie voerde tegen de oppositie.

Roemer over kabinet Rutte: ‘Stelen van de armen en verdelen onder de rijken’

“Ik schrik wel eens als ik zie hoe gemakkelijk politici, van rechts tot links, alles in de uitverkoop doen, waar zoveel Nederlanders trots op zijn. Onze goede voorzieningen, onze sociale zekerheid, onze rechtstaat. De typisch Nederlandse mentaliteit van zorgen voor elkaar en samen de schouders eronder. Ik begrijp werkelijk niet waarom we dat allemaal moeten afbreken.”

Roemer verkoopt zijn grootmoeder nog voor de macht. Na alle vervloekingen die de SP over de VVD en Rutte heeft uitgespuugd, is het hilarisch om de reacties van de leden van de SP-sekte te lezen, die als een blad aan een boom zijn omgedraaid, want die vinden het een goed idee om met de VVD te gaan regeren. Waarbij vooral opvalt is dat zij (weer) tegen de andere ‘linkse’ “graaiers” PvdA en Groenlinks aantrappen.

Maar wat als de PvdA met de VVD zou flirten?

Ja, dan deugt er helemaal niets van de PvdA natuurlijk. Het onderstreept het hoge kleutergehalte van de Calimero-partij. Even recapituleren:

sp.nl 24 mei 2010, Emile Roemer:
“Het CDA en de VVD zijn in ondertrouw. Het is gebruikelijk dat iemand dan bezwaar mag aantekenen. En dat doet Cohen: Híj wil namelijk met de VVD. Ik kan maar één conclusie trekken; een stem op Cohen is een stem op de VVD.”

sp.nl 30 mei 2010 Emile Roemer:
“Cohen zegt dat VVD-lijsttrekker Rutte flirt met Geert Wilders en de PVV. Maar ondertussen is hijzelf volop aan het voetjevrijen met diezelfde Rutte, die een snoeihard rechts beleid voorstaat.

sp.nl 2 juni 2010 Emile Roemer:
“…de PvdA [kan] onze partij klaarblijkelijk net zo makkelijk inwisselen voor VVD en CDA.”

Reageer!

