Het SP-antwoord op de crisis

“Het SP-antwoord op de crisis? Stel de mensen centraal!”

Ik ben vanmiddag even centraal gaan staan. Je moet dat natuurlijk eerst zelf proefondervindelijk ervaren, anders kun je er geen mening over hebben. Maar goed, ik stond centraal… en er gebeurde niks. Ik stapte even opzij, naar links, en daar was niets gebeurd. Rechts: ook nog steeds hetzelfde. Vertwijfeld keek ik naar boven, of de Heilige Geest misschien een poging deed om te landen. Maar nee, er gebeurde helemaal niets. Behalve dat ik me zwaar voor joker voelde staan.

Ik noem toch even de speerpunten van Dennis de Jong in het kort:

  1. Men moet stoppen met onzin
  2. Er moet beter toezicht komen (email de SP?)
  3. We moeten Brussel confronteren
  4. We moeten… etc.

We moeten dus heel veel. Met name tegen het “establishment”, volgens De Jong, die even vergeet dat de SP daar ook deel van uitmaakt. En hoe dan? Geen idee. Ik kan het nergens terugvinden. De SP heeft dus nog steeds geen antwoord.

Reageer!

