SP Purmerend: raadslid nr. 39 stapt op, zetel kwijt

[Een bericht uit het oude weblog sptransparant.blogsome.com uit het Wayback Internet Archive. Links en afbeeldingen in het bericht lopen ook via het Archive.]

Raadslid Esther van Bekkum stapt op, zo lezen we op de SP Purmerend website:

Tijdgebrek is de reden voor het vertrek van Esther van Bekkum. Esther: “Ik ben tot dit besluit gekomen omdat ik het heel moeilijk vond tijd te vinden om mijn werkzaamheden als raadslid goed uit te voeren. In januari ben ik moeder geworden, wat heerlijk is, maar ook veel tijd opeist. De combinatie van werk, dochter en gemeenteraadslid werd te veel voor mij”. Esther blijft wel actief voor de SP.

Van Bekkum heeft blijkbaar geen man zoals die van Agnes Kant (en Femke Halsema), die thuis voor de kinderen zorgt. De volgende op de lijst is stresscounsellor (sic) Loes Bödeker, die vreemd genoeg niet eens lid is van de SP (maar wel van de Heere). Bödeker accepteert die zetel graag, maar dan als eenpersoonsfractie, want: “Het gedachtegoed van de SP vind ik prima, maar er is te weinig democratie in de partij.” Het bekende verhaal. Natuurlijk lezen we dat alleen in de krant, en niet bij de SP, die liever zichzelf censureert dan de leden te informeren.

 SP Deventer spookfractie blijft graaien voor de partijkas
 Continuing stories van de Soap Partij
 SP Nieuwegein krijgt lesje in democratie
 SP Deventer blijft aanmodderen
 SP Leiden raadslid én zetel armer
 Raadslid SP Veghel stapt op

Reageer!

