Liegen is Vincent Mulder niet vreemd

“Mensen moeten vooral kritisch zijn op de SP. Als ze vinden dat we populistisch zijn, willen we dat horen. Tot nu toe is dat nog niet het geval geweest.”

(Vincent Mulder) [bericht verwijderd]

vincent-mulder

Vincent Mulder legt uit uit wat ideologie is.

De voormalige missionaris Vincent Mulder (niet deze) is zowel voorzitter van de SP in Hengelo, regiobestuurder, lid van het hoofdbestuur en ’scholingsmedewerker’. Een voorbeeldig afdrachtenaar dus. Vooral voor de laatste functie zal hij zijn expertise op het gebied van bekering, opgedaan in Venezuela, ongetwijfeld goed kunnen gebruiken.

Niet alleen liegt Mulder over de zogenaamd welkome kritiek op de SP, ook in geval van Düzgün Yildirim draagt hij zijn steentje bij aan het leugenachtige profiel van de SP. In Vrij Nederland (Rotte Tomaten, pdf) lezen we:

Statenlid Eric Smeenk werd op de avond van de verkiezingen gebeld door Vincent Mulder (…) die wilde uitzoeken wat er mis was gegaan met de voorkeurstemmen. Smeenk had als kersvers Statenlid per volmacht een voorkeurstem op Yildirim uitgebracht. ‘Ik had geen flauw idee dat dat niet mocht,’ zegt Smeenk. ‘Vincent Mulder was erg boos. Ik was totaal overrompeld. Hij eiste dat ik een mail zou sturen aan Yildirim waarin ik hem vroeg zijn zetel terug te geven. Dat heb ik gedaan. Maar hij eiste ook dat ik per brief mijn excuses aan het partijbestuur zou aanbieden. dat ging mij te ver.’
Mulder ontkent in een reactie dat hij geeist zou hebben dat Smeenk zijn excuses zou aanbieden, maar Smeenk zegt: ‘Hij heeft het toch echt gezegd. Ik heb er zelfs aantekeningen van.’

Maanden later is Smeenk nog steeds geschokt door de toon die tegemover hem werd aangeslagen. ‘Vincent Mulder weet dat ik alle tijd die ik heb aan de partij besteed. Om iemand dan zó onderuit te trappen, dat is geen manier van doen.’ Toch besloot hij bij de partij te blijven, ‘ik ben geen wegloper.’ Daarvoor werd hij later door Hans van Heijningen in een hartelijke mail bedankt. Van Vincent Mulder heeft hij niks meer gehoord.

Het was Vincent Mulder die op de ledenvergadering in Zutphen aanwezig was en ervoor gezorgd heeft dat Johan Luijendijk gewipt werd, door actief leden te gaan opbellen om aanwezig te zijn op de ledenvergadering. Beulsknechtje!

Reageer!

